logo dpi-art
logo tekst dpi-art
beeldmerk dpi-art
showcase-huisstijl.jpg

Huisstijl ontwerp

Uw huisstijl is meer dan een logo!

Uw huisstijl is de uitstraling van uw bedrijf! Of u nu een middenstander of Multi National bent,
het is de vingerafdruk van uw bedrijf!
Ook hier geldt; getting the basics right!

Eerst denken, dan doen!
Bij het ontwikkelen van een huisstijl zijn meerdere aspecten van belang;

Imago; hoe ziet mijn doelgroep mij?
En hoe wil ik gezien worden

Waar wil ik mijn huisstijl voor gebruiken?
Drukwerk, belettering, online media?

Hoe zie ik mijn logo/huisstijl? Wil ik een specifiek beeldmerk?
Denk bijvoorbeeld aan het appeltje van Apple,
of de schelp van Shell, of wil ik juist de naam van mijn bedrijf benadrukken?
(bijvoorbeeld H&M of Hema) of wellicht een combinatie hiervan?

In het geval van submerken/meerdere divisies
Is het van belang dat uw huisstijl voor alle submerken/divisies herkenbaar blijft
en toch een eigen identiteit geeft aan het individuele submerk/divisie.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan gebruik van hetzelfde beeldmerk in verschillende kleuren.

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven zijn ook een onderdeel van uw huisstijl dus is het belangrijk dat uw logo/beeldmerk en huisstijlkleuren hier in terug komen.
Dpi-Art kan voor u een nieuwsbrief ontwikkelen die u steeds weer opnieuw kunt gebruiken (template) zodat u alleen de teksten en eventueel plaatjes hoeft aan te passen.

De nieuwsbrief kan in uw website geïmplementeerd worden en via een component verstuurd worden, maar is ook te gebruiken als u geabonneerd bent op een online service.

Nieuwsbrieven met responsive-design kan dat?

Ook voor nieuwsbrieven geld het zelfde als voor webdesign als een klant uw nieuwsbrief op zijn smartphone of mini ipad opent, is de kans groot dat hij die snel weer weg klikt.

Dpi-Art kan voor u een nieuwsbrief ontwikkelen met responsive design wat grote voordelen met zich mee brengt. Wilt u iets meer weten over responsive design kijk dan ook even op de pagina responsive webdesign.

Als u werkt met een nieuwsbrief met responsive design past de nieuwsbrief zich automatisch aan of het nu een smartphone, tablet of laptop is dat maakt niet uit, dus is de kans ook veel groter dat u nieuwsbrieven onderweg gelezen worden.
De eerste klap is een daalder waard!

Het sleutelwoord = Herhaling!

Om uw huisstijl optimaal voor u te laten spreken is het van belang dat u uw huisstijl door trekt in al uw crossmedia uitingen van uw bedrijf, zowel offline als online. Uw doelgroep moet u kunnen herkennen aan uw huisstijl.

Hoe vaker uw huisstijl in beeld is, hoe sneller de herkenning. Herkenning=betrouwbaar, betrouwbaar=scoren!

Zorg ervoor dat uw huisstijl staat als een huis!